Kocaeli Ornitholoji (Kuş Bilimi) derneği de, eylül ayının gelişi ile birlikte yeni sezonu ve kuş mezatını açtı.


1960 yılından beri faaliyet gösteren Kocaeli Ornitholoji Derneği’nin Verem Savaş Derneği karşısındaki binasında kanarya üreticileri yeni yetiştirdikleri cins kanarya yavrularını mezata getirdiler. 350 üyesi bulunan Derneğin Başkanı Ali Soyer ‘in yanı sıra Türkiye Kanarya ve Kafes Kuşları Federasyonu Başkanı Yılmaz Çakmak da sezonun ilk mezatına katıldı.
Kocaeli Ornitholoji Derneği Başkanı Ali Soyer, kuş sezonunun nisan ayına kadar devam edeceğini, sezon boyunca her hafta çaramba ve cumartesi günleri dernek binasında mezat kurulacağını açıkladı. Mezatta, sadece kayıtlı ve bilezikli kuşlar satışa sunulabiliyor. İyi cins kanarya yavuralarının fiyatları 30-250 TL arasında değişiyor. Dernek bu yıl da 5-6 Ekim tarihleri arasında Büyükşehir Belediyesi Uluslar arası Fuar Merkezinde çok büyük bir kuş mezatı ve kanarya yarışması düzenleyecek. Bu etkinliğe, Türkiye’nin her yşerinden binlerce kuş meraklısının katılımı bekleniyor.